To miejsce, gdzie możemy się poznać, porozmawiać i podzielić nowinami z Gumtree.

Przygotuj mieszkanie do sprzedania – porady eksperta

Niektóre mieszkania sprzedają się w mgnieniu oka, inne mogą być wystawione na sprzedaż miesiącami bez skutku. Co wpływa na sukces przy sprzedaży mieszkania? Cena odpowiednia do standardu i lokalizacji, dobry opis w ogłoszeniu, zawierający najważniejsze informacje, ale niezbyt długi, oraz piękne, zachęcające zdjęcia – to podstawa, która przyciągnie potencjalnych kupców i sprawi, że będą oni w ogóle zainteresowani oglądaniem mieszkania.

O to, jak przygotować się mieszkanie do sprzedania i jak je odpowiednio zaprezentować, spytaliśmy eksperta, szkoleniowca w Home Stagers Network Polska i prowadzącą program „Home Staging – mieszkania do sprzedania” w DOMO+, Marię Semczyszyn.


GUMTREE: Co jest najważniejsze w przygotowaniu mieszkania do sprzedaży?

Maria Semczyszyn: Kiedy chcemy szybko sprzedać lub wynająć mieszkanie, musimy pamiętać, ze przede wszystkim liczy się dobra scenografia. Pomieszczenia powinny wyglądać w taki sposób, by zachęcały i zapraszały oglądających do zakupu. Z nieruchomością na sprzedaż jest tak jak z dziewczyną, która idzie na randkę. Kiedy dziewczyna spędza samotnie weekend w domu, może się ubrać w wygodny dres, ulubione kapcie i nieco zmechacony szlafrok, ale kiedy idzie na randkę, przygotowuje starannie swój wygląd, by zdobyć uznanie. Ta sama sytuacja ma miejsce w przypadku nieruchomości na sprzedaż.  Im bardziej neutralne, schludne i świeże wnętrze tym większa szansa na szybką transakcję.

Źródło: Program Domo+ „Home Staging-mieszkania do sprzedania”  

GUMTREE: Które elementy ogłoszenia o mieszkanie najbardziej przykuwają uwagę kupującego? 

Maria Semczyszyn:  Z pewnością najważniejsza jest cena, a zaraz potem pierwsze zdjęcie uwidocznione w ofercie. Kiedy cena jest akceptowalna a zdjęcie zachęcające, to można powiedzieć, że połowa sukcesu została osiągnięta. Okazuje się, że tekst w ogłoszeniu nie jest już tak ważny, a długie opisy są źle widziane.

GUMTREE: Jakie elementy warto wyeksponować na zdjęciu do ogłoszenia o sprzedaż mieszkania?

Maria Semczyszyn:  Warto umieszczać w ogłoszeniu nie tylko zdjęcia wnętrza mieszkania, ale również zdjęcia z okolicy. Fotografia parku czy basenu obok budynku znaczy tysiąc razy więcej, niż tekst opisujący taki obiekt w ogłoszeniu.

ZOBACZ NA GUMTREE: Mieszkania i domy na sprzedaż

GUMTREE: Jakie są najprostsze i najszybsze metody na ulepszenie wnętrza, by było bardziej atrakcyjne dla kupującego?

Maria Semczyszyn: Jeżeli nie chcemy korzystać z profesjonalnego home stagingu, to możemy po prostu wyeliminować 50% bibelotów i zabrać z widoku osobiste akcesoria np. zdjęcia czy szczoteczkę do zębów.

GUMTREE: Jakie cechy ma dobre zdjęcie prezentujące mieszkanie do sprzedaży? 

Maria Semczyszyn: Dobre, zachęcające zdjęcie nieruchomości powinno być zrobione w dzień. Dzięki temu przestrzeń wygląda przytulnie, a perspektywa za oknem dodatkowo urozmaica i przyciąga uwagę do oferty. Nie ma nic gorszego aniżeli publikowanie marnych zdjęć, zrobionych wieczorem przy włączonych światłach. Kolejnym ważnym składnikiem dobrego zdjęcia wnętrzarskiego jest użycie obiektywu szerokokątnego. Dodam, że najlepiej jest fotografować pomieszczenie stojąc na jego progu, dzięki temu oglądający ma szanse dostrzec więcej korzyści w obrębie poszczególnych pokoi.

GUMTREE: W jakim stopniu dobre zdjęcie może podwyższyć wartość wystawianego w ogłoszeniu mieszkania?

Maria Semczyszyn: Zdjęcie raczej nie podnosi wartości mieszkania, ale z pewnością może zauroczyć i wyostrzyć apetyt na zakup u kupujących. Zdobycie zainteresowania ofertą jest dzisiaj ogromnym wyzwaniem, ponieważ kupujący mają do wyboru oszałamiającą liczbę nieruchomości.

GUMTREE: Czy home staging to popularny zawód w Polsce, czy nadal jest Pani w mniejszości? 

Maria Semczyszyn: Home staging jest nieoceniony w pomocy wyróżnienia mieszkań czy domów na sprzedaż/wynajem. Jest to branża, która rośnie w sytuacji dużej podaży na rynku nieruchomości do sprzedaży/wynajmu, a właśnie z taką sytuacją mamy do czynienia w ciągu ostatniej dekady. Zacięta konkurencja, która trwa pomiędzy ofertami, spowodowała, że wiele pasjonatek urządzania wnętrz weszło do biznesu home stagingu i z powodzeniem łącząc życiową pasję, pomagają w sprzedaży nieruchomości.

GUMTREE: Dziękujemy bardzo za rozmowę i wartościowe porady dla naszych Użytkowników.


Maria Semczyszyn – Szkoleniowiec w Home Stagers Network Polska, pomaga dekoratorkom w wejściu do fascynującego zawodu profesjonalnej home stagerki. Prowadząca rozrywkowy, poradnikowy program telewizyjny „Home Staging – mieszkania do sprzedania” na kanale Domo+. Prywatnie mama trzech synów, wielbicielka psów i pasjonatka górskich wycieczek.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: