Ślub, który nie rujnuje domowego budżetu [cz. 2]

Znalezienie rozsądnych oszczędności przy planowaniu takiej imprezy, jak wesele, jest dosyć trudną sprawą – nie tylko ze względów organizacyjnych, ale również emocjonalnych. W końcu każdy z nas chce, aby ten dzień był absolutnie wyjątkowy i najpiękniejszy. Warto jednak na spokojnie i na chłodno przemyśleć pewne kwestie i, szczególnie, jeśli macie ograniczony budżet, zastanowić się, co zrobić, żeby już na początku nowej drogi życiowej nie zrujnować domowego budżetu 😉

Tutaj znajdziecie pierwszą część artykułu z poradami, dziś kolejne propozycje.

ZDJĘCIA

Ceny profesjonalnych usług foto zaczynają się od ok. 1500 zł małych miastach i rosną nawet do kilku tysięcy. Zatrudnienie profesjonalisty jest faktycznie opłacalne, jeśli chcecie zdjęcia ze ślubu i wesela wydrukować, na przykład w formie ozdobnego albumu, na pamiątkę. Jeśli jednak Wasze fotografie mają przede wszystkim być od czasu do czasu oglądane na komputerze, może lepiej poprosić kogoś z bliskich o zrobienie dokumentacji? W rodzinie czy wśród znajomych na pewno znajdziecie kogoś, kto ma dobry aparat i pasjonuje się robieniem zdjęć.

Jeśli natomiast marzycie jednak o pamiątkowych fotografiach z tego wyjątkowego dnia, zamiast fotografia na całą imprezę, możecie wynająć kogoś, kto zrobi Wam po prostu ciekawą, oryginalną sesję ślubną.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia z kategorii Video i Fotografia

ZAPROSZENIA I PAPETERIA ŚLUBNA

Wbrew pozorom zaprojektowanie i wydruk papeterii ślubnej: zaproszeń, winietek, menu na stoły, numerów stołów, planu usadzenia gości przy stołach czy podziękowań, to spory wydatek, pochłaniający część budżetu ślubnego. Jeśli nie macie czasu, lepiej samemu się za to nie brać. Ale gdy jesteście gotowi poświęcić 2-3 wieczory na przygotowanie takich materiałów do wydruku, możecie zająć się papeterią ślubną we własnym zakresie.

W Internecie znajdziecie wiele szablonów zaproszeń ślubnych – część darmowych, część do kupienia za stosunkowo niewielką kwotę. Sporo inspiracji i darmowych wzorów znajdziecie na tej stronie oraz tutaj. Oczywiście jeśli macie odpowiednie uzdolnienia i umiejętności, możecie również przygotować własną papeterię ślubną w programie graficznym, a zamiast tradycyjnych papierowych zaproszeń – na przykład nagrać video.

MUZYKA

Na początek zaznaczam: nie ma nic gorszego na weselu, niż marny zespół 🙂 Dlatego do oszczędności przy tej pozycji należy podejść bardzo rozważnie. Jeśli bardzo chcecie mieć na weselu zespół, zacznijcie od wypytania znajomych o ich własne doświadczenia, o wesela, na których byli, poszukajcie opinii w Internecie. Zazwyczaj najdroższe są zespoły z dużych miast, o wieloletnim doświadczeniu. Tymczasem wśród początkujących zespołów również można znaleźć prawdziwe perełki – warto więc porządnie się rozejrzeć. Ponadto muzyka na weselu to nie tylko tradycyjny zespół – może warto wziąć pod uwagę zatrudnienie wokalisty z towarzyszącym pianinem, saksofonem czy gitarą? To opcja przede wszystkim dla tych z Was, którzy planują imprezę bardziej kameralną i wiedzą, że wśród gości nie będą mieć wielu osób chętnych do szalonych tańców. Nieco tańsze od zespołu może być również wynajęcie DJ’a.

Zobacz na Gumtree: zespoły na wesele, DJ na wesele

Najtańszą, ale też najbardziej ryzykowną opcją, jest dogadanie się ze znajomymi, żeby przygotowali muzykę i zajęli się jej puszczaniem. Jednak w tej sytuacji koniecznie musicie wyznaczyć 2-3 zaufanych przyjaciół, którzy będą odpowiedzialni za to, aby czuwać nad muzyką przez cały czas imprezy.


Na czym nie należy oszczędzać podczas organizacji wesela? Tego dowiecie się z trzeciej części artykułu.

Jedna myśl na temat “Ślub, który nie rujnuje domowego budżetu [cz. 2]”

Dodaj komentarz