Ślub, który nie rujnuje domowego budżetu [cz.3]

Z poprzednich dwóch części artykułu, które znajdziecie tutaj i tutaj, mogliście dowiedzieć się, jak mądrze zaoszczędzić na organizacji ślubu i wesela. Dziś z kolei ostrzegam, na których punktach imprezy nie warto szukać oszczędności.

VIDEO

Jeśli marzycie o filmie, który upamiętni Wasz wyjątkowy dzień, nie ryzykujcie. Nagranie i zmontowanie porządnego, ciekawego filmu, wcale nie jest takie proste, jak może się z pozoru wydawać. Warto natomiast zastanowić się, czy zależy Wam na trwającym półtorej godziny filmie, czy może bardziej sprawdzi się dynamiczny, 5-minutowy klip, na którym zostaną uchwycone najciekawsze momenty z całej imprezy. Wbrew pozorom jednak ta druga opcja wcale nie jest tańsza, bowiem materiału do takiego video potrzeba równie dużo, co do tradycyjnego, długiego filmu. Ważna jest również pomysłowość i poczucie humoru filmującego.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia z kategorii Video i Fotografia

MAKIJAŻ

Na to, jak długo makijaż ślubny będzie wyglądał efektownie, ma wpływ masa czynników – cera Panny Młodej, jej stan zdrowia, poziom wzruszenia, pogoda, ilość buziaków w policzki, które dostanie przy składaniu życzeń. Kluczowa jednak jest wiedza i umiejętności wizażystki. Przy tak ważnej okazji naprawdę nie warto decydować się na półśrodki i prosić o umalowanie koleżankę – która być może zrobi to ładnie, ale niekoniecznie trwale. Makijaż wykonany przez profesjonalną wizażystkę kosztuje od 100-200 zł. Powinien on jednak przetrwać w stanie idealnym całą uroczystość, pięknie wyglądać na zdjęciach i być dopełnieniem całego wizerunku Panny Młodej.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia w kategorii Przyjęcia, Śluby, Komunie

CATERING

Dobre jedzenie jest podstawą udanego przyjęcia – nikt nie lubi siedzieć głodny przy stole. Musicie zadbać o ten punkt imprezy, szczególnie, jeśli liczycie na to, że goście będą bawić się do białego rana. Nie warto jest więc dla oszczędności rezygnować z ciepłych posiłków – na weselu powinny być przynajmniej trzy gorące dania: obiad na początku imprezy i dwa kolejne w odstępach maksymalnie 3 godzin – to zdecydowane minimum. Dobrze jest również nie rezygnować ze słodkości, w końcu większość z nas lubi zjeść dobre ciasto do kawy. Jeśli nie chcecie, aby dużo jedzenia się zmarnowało, wybierzcie opcję bufetu. W takiej sytuacji przygotowuje się nieco mniej porcji, niż przy przyjęciu z daniami serwowanymi do stołu, gdzie liczba porcji musi odpowiadać liczbie gości.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia z kategorii Catering

Niektóre pary, często ulegając namowom rodziny, decydują się na przygotowanie jedzenia własnymi siłami – gotuje mama, ciocie, babcia. Być może takie rozwiązanie wychodzi taniej, jednak jest niezmiernie czasochłonne i pracochłonne. Gdy tylko pojawi się taki pomysł, pamiętajcie, że catering to nie tylko jedzenie, ale również meble, naczynia, nakrycie stołu, serwowanie dań i przede wszystkim góra zmywania po wszystkim.


Chociaż organizacja wesela może wydawać się stresującym i trudnym przedsięwzięciem, ma być przede wszystkim przyjemnością dla Państwa Młodych. To o sobie powinniście przede wszystkim pamiętać i zorganizować wszystko tak, jak Wam odpowiada.

2 myśli na temat “Ślub, który nie rujnuje domowego budżetu [cz.3]”

Dodaj komentarz