Ślub, który nie rujnuje domowego budżetu [cz.3]

Z poprzednich dwóch części artykułu, które znajdziecie tutaj i tutaj, mogliście dowiedzieć się, jak mądrze zaoszczędzić na organizacji ślubu i wesela. Dziś z kolei ostrzegam, na których punktach imprezy nie warto szukać oszczędności.

VIDEO

Jeśli marzycie o filmie, który upamiętni Wasz wyjątkowy dzień, nie ryzykujcie. Nagranie i zmontowanie porządnego, ciekawego filmu, wcale nie jest takie proste, jak może się z pozoru wydawać. Warto natomiast zastanowić się, czy zależy Wam na trwającym półtorej godziny filmie, czy może bardziej sprawdzi się dynamiczny, 5-minutowy klip, na którym zostaną uchwycone najciekawsze momenty z całej imprezy. Wbrew pozorom jednak ta druga opcja wcale nie jest tańsza, bowiem materiału do takiego video potrzeba równie dużo, co do tradycyjnego, długiego filmu. Ważna jest również pomysłowość i poczucie humoru filmującego.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia z kategorii Video i Fotografia

MAKIJAŻ

Na to, jak długo makijaż ślubny będzie wyglądał efektownie, ma wpływ masa czynników – cera Panny Młodej, jej stan zdrowia, poziom wzruszenia, pogoda, ilość buziaków w policzki, które dostanie przy składaniu życzeń. Kluczowa jednak jest wiedza i umiejętności wizażystki. Przy tak ważnej okazji naprawdę nie warto decydować się na półśrodki i prosić o umalowanie koleżankę – która być może zrobi to ładnie, ale niekoniecznie trwale. Makijaż wykonany przez profesjonalną wizażystkę kosztuje od 100-200 zł. Powinien on jednak przetrwać w stanie idealnym całą uroczystość, pięknie wyglądać na zdjęciach i być dopełnieniem całego wizerunku Panny Młodej.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia w kategorii Przyjęcia, Śluby, Komunie

CATERING

Dobre jedzenie jest podstawą udanego przyjęcia – nikt nie lubi siedzieć głodny przy stole. Musicie zadbać o ten punkt imprezy, szczególnie, jeśli liczycie na to, że goście będą bawić się do białego rana. Nie warto jest więc dla oszczędności rezygnować z ciepłych posiłków – na weselu powinny być przynajmniej trzy gorące dania: obiad na początku imprezy i dwa kolejne w odstępach maksymalnie 3 godzin – to zdecydowane minimum. Dobrze jest również nie rezygnować ze słodkości, w końcu większość z nas lubi zjeść dobre ciasto do kawy. Jeśli nie chcecie, aby dużo jedzenia się zmarnowało, wybierzcie opcję bufetu. W takiej sytuacji przygotowuje się nieco mniej porcji, niż przy przyjęciu z daniami serwowanymi do stołu, gdzie liczba porcji musi odpowiadać liczbie gości.

Zobacz na Gumtree: ogłoszenia z kategorii Catering

Niektóre pary, często ulegając namowom rodziny, decydują się na przygotowanie jedzenia własnymi siłami – gotuje mama, ciocie, babcia. Być może takie rozwiązanie wychodzi taniej, jednak jest niezmiernie czasochłonne i pracochłonne. Gdy tylko pojawi się taki pomysł, pamiętajcie, że catering to nie tylko jedzenie, ale również meble, naczynia, nakrycie stołu, serwowanie dań i przede wszystkim góra zmywania po wszystkim.


Chociaż organizacja wesela może wydawać się stresującym i trudnym przedsięwzięciem, ma być przede wszystkim przyjemnością dla Państwa Młodych. To o sobie powinniście przede wszystkim pamiętać i zorganizować wszystko tak, jak Wam odpowiada.

5 thoughts on “Ślub, który nie rujnuje domowego budżetu [cz.3]”

  1. Przeprowadzona przez nas ankieta wskazuje, że ludzie często gotowi są sięgnąć po chwilówkę, żeby rozwiązać nagłą potrzebę finansową związaną ze ślubem.

  2. Niestety często nie ma nawet zbytnio na czym zaoszczędzić. Płace w Polsce są bardzo małe i to niestety odbija się na ludziach. Oczywiście, można oszczędzać choćby na cateringu, jednak wiem sam po sobie, że bez kredytu nigdy nie dałbym rady wyprawić odpowiedniego wesela 🙂

Leave a Reply