Zawody przyszłości [6]: Specjalista ds. marketingu internetowego

Związane z marketingiem kierunki studiów od lat są oblegane przez kandydatów. Obecnie nie tylko duże korporacje, ale i coraz mniejsze przedsiębiorstwa rozumieją, że posiadanie w zespole osoby znającej się na marketingu internetowym nie jest kaprysem, ale koniecznością. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój tej dziedziny oraz pojawiające się coraz to nowe specjalizacje (np. SEO, SEM, social media, content marketing), rośnie nie tylko liczba uczelni oferujących kierunki studiów związane z marketingiem internetowym, ale również ilość dostępnych kursów i szkoleń.

Przyszły e-marketing manager powinien być niewątpliwie osobą kreatywną, ale posiadać również umiejętność analizowania wyników i ustalania strategii. Najważniejsza w tym zawodzie jest jednak chęć do stałego poszerzania swojej wiedzy i podnoszenia kompetencji. Praca w e-marketingu wiąże się z czytaniem mediów i książek branżowych, uczestnictwem w konferencjach i wielu szkoleniach. Dobry marketing manager musi bowiem być na czasie z trendami i nowymi technologiami. Nie jest to więc zdecydowanie zajęcie dla osób, które marzą o spokojnej, niezbyt wymagającej pracy 😉

Studia na kierunku Marketing dostarczają szerokiej wiedzy nie tylko z tej dziedziny, ale również z ekonomii, psychologii, socjologii i zazwyczaj połączone są z zarządzaniem. Nieco bardziej wyspecjalizowane kierunki, jak marketing internetowy, czy marketing internetowy w e-commerce, można znaleźć na studiach podyplomowych, które mogą być świetnym uzupełnieniem studiów pierwszego stopnia na kierunku public relations, dziennikarstwo, publikowanie cyfrowe i sieciowe, edytorstwo czy reklama i nowe media.

Ponadto osoby, które pragną poszerzać swoją wiedzę w tym zakresie, mają do wyboru bardzo szeroka ofertę kursów, począwszy od tych obejmujących większy zasięg materiałowy, jak np. content marketing, digital marketing czy social media, aż do trwających kilka godzin szkoleń obejmujących konkretne zagadnienie, jak np. reklama na Facebooku.

Dla tych z Was, którzy chcieliby sprawdzić, czy marketing internetowy to coś dla nich, mamy propozycje kursów online:

 

5 myśli na temat “Zawody przyszłości [6]: Specjalista ds. marketingu internetowego”

  1. Zgadzam się, są zawody, na które zapotrzebowanie będzie coraz większe, ponieważ firmy przenoszą się do internetu i potrzebują specjalistów.

    1. Tylko należy mieć na uwadze, że to dziedzina która ciągle się zmienia i po studiach (które same w sobie są 3-5 lat wstecz) należy kształcić się dalej.

      No i mimo wszystko – prędzej czy później taki specjalista musi się na coś ukierunkować – najpierw wybrać sprzedaż, realizację czy kreacje, a potem już bardziej dokładnie np. Specjalista ds Marketing Automation czy cokolwiek innego 🙂

  2. Zgadzam się po części z tym co napisałeś, należy cały czas się rozwijać i szkolić. Najlepiej być specjalistą w wąskiej niszy, niż być człowiekiem „od wszystkiego”.

  3. W każdej firmie (szczególnie, która działa na rynku online) potrzebna jest osoba na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Często można również pracować zdalnie w tym zawodzie.

Dodaj komentarz